Eldblomma: Hur vet du om din sexualitet?
 
NĂ€r vet vi vad vi Ă€r? rent sexuelt? Jag menar inte sexuell orientering utan hur sexuella vi Ă€r. Gillar vi mycket sex eller lagom eller för lite? đŸ€”đŸ§
 
En kompis frĂ„n sexforum, en brevvĂ€n, svarade att han visste redan nĂ€r han var 10 att han Ă€r vĂ€ldigt sexuelt av sig. Han utförde diverse akter pĂ„ sig redan dĂ„ o till och med fick utlösning. En annan pĂ„stod att han fick sin första utlösning nĂ€r var 5-6 Ă„r gammal. Den sistnĂ€mnda gör mig tveksam, har svĂ„rt att tro. VĂ€ldigt svĂ„rt 😏 men ibland hittar vi pĂ„ nĂ„got som förklarar vĂ„r boost of sexuality eftersom vi vill tro att vi Ă€r överdrivet sexuella. 
 
Vad ska man sĂ€ga? Vi behöver inte skĂ€mmas eller leta förklaringar till varför vi har högre sexlust Ă€n andra. Egentligen hur vet vi att vi har det ? Genom att frĂ„ga runt? 😁 Men andras sexlust Ă€r inte barometern för att mĂ€ta din ?! Det Ă€r en bra blandning av sexlust i vĂ€rlden nĂ€r finns folk med olika nivĂ„er av sexualitet och inte alla springer runt som kaniner o jyckar mot varandra 😁 eller tvĂ€rtom.
 
Jag kan sÀga frÄn min erfarenhet att sexlust Àr varierande. Det första tecknet av sexualitet, enligt mig, Àr nÀr, i vilken Älder, börjar man med onani. NÀr jag startade med onani kÀnde jag ingen skam för att jag inte visste att det var just onani. Onani Àr ett ord jag aldrig hört talas om nÀr var 11. Jag gillade kÀnslan att nÄ toppen men frÄgade aldrig nÄgon vad var det jag fick eftersom i muslimska lÀnder man fÄr inte prata om sÄnt, dvs om könsrelaterade Àmne. I sÀrskilt om du Àr en flicka. Konstigt nog, fanns det ord för snopp men absolut inte för snippa till exempel. FörÀldrar kunde skoja o prata om snopp men sÄ snart det kommer till tjej organ kallades den för "det" eller "dÀr", ospecificerad. Jag har ont "dÀr" , sen ska tjejen peta nerÄt o inte röra för att dÄ fick man lÀtt smisk pÄ hÀnderna, "ta bort hÀnderna frÄn "den" !". Och i hamam fick man tvÄl i handen o sen ska du lÀgga tvÄlen vid sidan och fÄr order att "tvÀtta "den"". Det fanns sÄ mycket förbud runt snippa. Jag tycker att det Àr bÀttre i Sverige dÄ det finns namn, snopp o snippa, och med det tas bort all drama runt könsorgan redan i barndomen.
 
Som ni förstĂ„r i ett samhĂ€lle, dĂ€r man fĂ„r inte nĂ€mna könet, fanns inte chans för ett barn att stĂ€lla frĂ„gor. jag fortsatte med sjĂ€lvlekar i smyg o ovetande tills jag hörde samtal mellan mina syskon som dĂ„ studerade pĂ„ medicinsk universitet. Det var bara negativt prat om att man inte ska onanera och att onani kommer att synas senare vid gynekolog undersökning för oskuld. DĂ„ blev jag riktigt panikslagen nĂ€r jag förstod att hela slĂ€kten kommer att veta vad jag gjorde. Jag förestĂ€llde mig inkvisitionen med mental tortyr framför hundratals slĂ€kt. Även om jag förde ingenting i mig var jag vĂ€ldigt rĂ€dd att det kommer att stĂ€llas frĂ„gor o framförallt, vad ska jag svara?! Hur ska jag förklara mitt tidiga intresse? Varför ens jag kom pĂ„ det o inte mina syskon?!  skammet o konsekvenserna gav mig enorma Ă„ngestkĂ€nslor under hela mitt liv i hemlandet. "Min far kommer att döda mig! đŸ˜„đŸ˜ąđŸ˜Ł ", Allt som jag kunde tĂ€nka om!
 
Varje vecka lovade jag mig att sluta med "det" men kunde inte hÄlla mig emot. Dessutom hade jag alltid svÄrt att somna och onani var till hjÀlp. Onani-endorfiner blev mina sömnpiller samtidigt som jag gjorde det under dagen. Var dock svÄrt att hitta stÀlle dÄ vi var fyra barn i ett litet rum pÄ ca 8kvm, bara en fick sova i sÀngen, den Àldsta, alla andra pÄ madrassen pÄ golvet. Oftast fick jag vÀnta tills alla somnade, kunde ÀndÄ inte sova, sen gjorde jag "det" o somnade snabbt o sist.
 
SĂ„ jag skulle pĂ„stĂ„ att de som visar intresse till onani tidigt i Ă„ldern förmodligen har mer hormoner i kroppen Ă€n de som inte gör det. Och det Ă€r inte relaterad till mens, inte i mitt fall iaf. Men det betyder inte att de som inte visar intresse Ă€r frigida o impotenta 😏
 
Jag hörde en gĂ„ng en konversation i t-bana, 12-13 Ă„riga tjejer, och en av dem var pĂ„ lĂ€ger dĂ€r hon fick dela rum med annan tjej som tydligen onanerade pĂ„ natten. De tyckte att det var motbjudande o Ă€cklig. Ganska vanlig reaktion hos mĂ„nga , Ă€ven mĂ„nga vuxna reagerar pĂ„ samma sĂ€tt. Jag vill bara sĂ€ga att man ska inte döma! Utan ha förstĂ„else. det gĂ„r inte styra "det", jag har försökt att sluta men hormoner Ă€r inte nĂ„got som man beordrar o dem försvinner 😏 man mĂ„ste förbruka dem och jag tycker att onani Ă€r bĂ€sta sĂ€ttet att förbruka hormoner nĂ€r man Ă€r vĂ€ldigt ung. BĂ€ttre Ă€n att bli utnyttjad av vuxna gubbar till exempel. Det Ă€r ett sĂ€tt att hjĂ€lpa sig. SĂ„ ska man tĂ€nka! Inte döma â˜ș
 
NĂ€r det gĂ€ller musik, veckans val Ă€r lĂ„ten "Dirty Wine", R-Cue och Melissa Kate. Hoppas att ni gillar lĂ„ten 💜 
 
P.s. Mitt första inlÀgg hÀr Àr nu klar, inte lÀtt att skriva i nya plattformen, vÀnjer mig sÄ smÄy. TÀnkte ldda upp min gamla dagbok pÄ helt annan blogg sida. 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

04 Jan 2021 09:31

Hej, vart hittas resten av dagboken?

Svar: Hej, nu har jag rĂ€ttat till , tror jag iaf 😁 du kan gĂ„ till lĂ€nken https://eldblommasdagbok.blogg.se/ LĂ€nken borde visa nyaste inlĂ€gget högst upp sen scrollar du ner för Ă€ldre inlĂ€gg. Om du inte ser Ă€ldre inlĂ€gg, kan du öppna menyn högst upp i vĂ€nster corner , sen vĂ€lj kategorin (jag har publicerat dagboken i samtliga) , alternativt, sök per mĂ„nad vilket Ă€r mindre user friendly. Hoppas att du hittar đŸŒș
Julia A.

Kommentera

Publiceras ej